Mailintegration i Zoho CRM

Mailintegration i Zoho CRM

Med mailintegration i Zoho CRM kan du hurtigt få vist din mailkorrespondance med kunder og kontakter direkte i CRM-systemet. På den måde samles al kommunikation ét sted, og du slipper for at skifte mellem flere systemer.

Sådan sætter du mailintegration op


1. Efter du er logget ind i Zoho CRM, tryk på Start øverst til højre.

2. Under Channels, klik på Email.
3. Tryk på Get Started.

4. Vælg din mail udbyder.
(Denne vejledning tager udgangspunkt i Gmail, men opsætningen er stort set den samme for andre udbydere).

5. Vælg IMAP som forbindelsestype.

6. Vælg den Google-konto, du vil give Zoho CRM adgang til.   
    Jeg har valgt at bruge kontoen mkn@crmnordic.dk

7. Tryk på Tillad for at give adgang.

8. Indtast dit navn.
9. Klik på Save for at gemme opsætningen.

Efter et stykke tid vil du modtage en bekræftelsesmail fra Zoho om, at IMAP-synkroniseringen er gennemført.


Hvor finder jeg mine mails i Zoho CRM?

Når integrationen er aktiv, kan du gå ind under en Kunde eller Kontakt. I den relaterede liste Email vil al korrespondance med den pågældende automatisk blive vist.










    • Related Articles

    • Zoho CRM Sandkassen

      I denne video kan du se hvordan du opretter en Sandkasse i Zoho CRM, hvor du kan forberede ændringer til dit produktions miljø. Sandkassen giver dig også mulighedhed for at nye brugere kan bruge systemet, uden at de kan intefererer med produktions ...
    • Zoho Analytics Integration for Zoho CRM

      Få vist Dashboards, Grafer eller Data fra Zoho Analytics direkte i Zoho CRM som en relateret liste for Accounts, Contact eller Deals. Eksempel billede fra en Account, hvor der vises et overblik fra Zoho Analytics med omsætnings tal. Hent udvidelsen ...
    • Post-it i Zoho CRM

      Zoho CRM har indbygget post-it, post-it giver dig en hurtig mulighed for at gemme data og du kan opsætte så du får en besked på et bestemt tidspunkt via din/dine post-it. Klik på post-it knappen, i bunden af CRM til højre. Du vil nu få vist din/dine ...
    • CRM Historik

      Zoho CRM, giver dig adgang til de resourser du tidligere har besøgt. Det gør at du f.eks. nemt og hurtigt kan gå fra frem og tilbage mellem kontoer. For at se ressourcer du tidligere har besøgt, tryk på ikonet i bunden af skærmen til højre Du vil nu ...
    • Oprettelse af felter i Zoho CRM med felt afhængighed

      I videoen kan du se hvordan du kan oprette felter i Zoho CRM med felt afhængighed.